Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό στα Τρίκαλα | Ξεκίνησε το ταξίδι του το λεωφορείο χωρίς οδηγό από τα Τρίκαλα

Σκορ+12
Σκορ+12


notos-ekptoseis-2022-notos-prosfores-royxa-papoutsia-mini-banner

parex-ekptoseis-2024-mini-banner

cosmossport-ekptoseis-2023-prosfores-2023

Λεωφορέιο Χωρίς Οδηγό στα Τρίκαλα | Ξεκίνησε το ταξίδι του το λεωφορείο χωρίς οδηγό από τα Τρίκαλα

Smart Τρίκαλα – Τα λεωφορεία χωρίς οδηγό του προγράμματος  CityMobil 2 ξεκίνησαν την πειραματική  πορεία τους  από στα Τρίκαλα πριν από περίπου τρία χρόνια.

trikala-leoforeios-xwris-odigo-trikala-2018-citymobil2-

Στο διάστημα της παραμονής τους εκεί από την  1η Σεπτεμβρίου 2015 –έως  την 29η Φεβρουαρίου 2016, σύμφωνα με τoν δήμο Τρικκαίων, τρία  αυτοματοποιημένα λεωφορεία αστικού τύπου πραγματοποίησαν 1.490 δρομολόγια και μετέφεραν 12.138 επιβάτες.Ήταν ένα «πάντρεμα» καινοτομίας, παράδοσης και τουριστικής προβολής και φαίνεται πως αποτέλεσε παράδειγμα και για το… Ντουμπάι, όπoυ με πρωτοβουλία της αρμόδιας Αρχής Μεταφορών της πόλης, λεωφορεία χωρίς οδηγό δoκιμάζονται αυτές τις μέρες σε ξεχωριστή λωρίδα, με την ευκαιρία της Συνόδου για την Παγκόσμια Διακυβέρνηση.

 

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό «μετέφερε» τον Δήμο Τρικκαίων στον παγκόσμιο χάρτη των αυτοματοποιημένων μεταφορών, ως την πρώτη πόλη που «τόλμησε» την κυκλοφορία του ρομποτικού οχήματος στο αστικό της κέντρο και σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Στο κέντρο έλεγχου τεχνικοί παρακολουθούσαν την πορεία του και κατέγραφαν τα όποια προβλήματα εμφανίζονταν, ενώ το λέιζερ ασφαλείας, που διέθετε το όχημα και εντόπιζε στην πορεία του οποιοδήποτε αντικείμενο ή άνθρωπο, το ακινητοποιούσε την ίδια στιγμή.

Σημειώνεται ότι «επάνω» στο λεωφορείο χωρίς οδηγό σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, μέσα από το οποίο οι μαθητές με τη χρήση διαδραστικών μέσων «μυήθηκαν» στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων και στις πράσινες τεχνολογίες, μαθαίνοντας πώς η εφαρμoγή των νέων τεχνολογιών στην κυκλοφορία των οχημάτων αυξάνει την oδική ασφάλεια και μειώνει τον κίνδυνo ατυχήματος.

Ως προς τα κοινωνικά οφέλη του εγχειρήματος, σύμφωνα με τον δήμαρχο Τρικκαίων Δημήτρη Παπαστεργίου, υπήρξε εμπειρία στη διαχείριση και υλοποίηση προγραμμάτων παγκόσμιου βεληνεκούς, αποκτήθηκε θετική εικόνα και φήμη σε φορείς, πανεπιστήμια και εταιρείες του χώρου, για εξασφάλιση συνεργασιών σε νέα προγράμματα, ένταξη στον παγκόσμιο χάρτη καινοτόμων προγραμμάτων, νέο ταχύτερο ασύρματο δίκτυο, όπως και ποδηλατόδρομος μήκους 2,4 χλμ.

Για τα Τρίκαλα, η λειτουργία του λεωφορείου χωρίς οδηγό,

trikala-leoforeio-xoris-odigo-automato-leoforeio-CityMobil2-trikala-2018-
εν μέσω μιας εξαιρετικά δύσκολης (τότε και τώρα) περιόδου για την Ελλάδα, ήταν η απόδειξη πως μπορούμε και πρέπει να θέτουμε υψηλούς στόχους, τους οποίους πετυχαίνουμε, λέει ο δήμαρχος.  Σημειώνει μάλιστα ότι  πέρα από τη μιζέρια, υπάρχει και η δημιουργία, πέρα από το χθες, υπάρχει το σήμερα και το αύριο. Όσο για το μέλλον… «πρόθεσή μας είναι να εντάξουμε μόνιμα λεωφορεία χωρίς οδηγό, αφού εξασφαλίσουμε την κατάλληλη χρηματοδότηση. Όντας οι πρώτοι, το δικαιούμαστε» λέει ο κ. Παπαστεργίου.

Ο Δήμος Τρικκαίων είναι  πρωτοπόρος στην καινοτομία. Το πρόγραμμα Smart Trikala περιλαμβάνει πλήθος εφαρμογών όπως «έξυπνος» φωτισμός, παρακολούθηση συστήματος στάθμευσης με αισθητήρες, έλεγχος διαδρομών απορριμματοφόρων, πρόγραμμα Open Mall, παρακολούθηση κυκλοφοριακού, τηλεπρόνοια.

 

DUBAI – Λεωφορεία Χωρίς Οδηγό

dubai-leoforeia-xwris-odigo-trikala-smart-2018-

 

Με την ευκαιρία της Συνόδου για την Παγκόσμια Διακυβέρνηση (World Government Summit) που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Ντουμπάι, η αρμόδια Αρχή Μεταφορών της πόλης (Roads and Transport Authority-RTA) δοκιμάζει την κυκλοφορία μικρών, αυτόνομων λεωφορείων που κινούνται χωρίς οδηγό.

Η εν λόγω πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο του στόχου ανάδειξης του Ντουμπάι ως την πιο «έξυπνη» πόλη στον κόσμο και προβλέπει την κυκλοφορία των ηλεκτρικών, αυτόνομων οχημάτων σε ξεχωριστή λεωφορειολωρίδα για την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Τα μικρά λεωφορεία, σχεδιασμένα για να καλύπτουν μικρές αποστάσεις, κατασκευάζονται στην Ιταλία για λογαριασμό της αμερικανικής Next Future Transportation, με την οποία η RTA έχει υπογράψει σχετική σύμβαση προμήθειας.

Τα αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα, που κινούνται με μέση ταχύτητα 20 χιλιόμετρα την ώρα, έχουν μήκος 2,87 μέτρων, πλάτος 2,24 και ύψος 2,82. Το βάρος κάθε οχήματος υπολογίζεται σε ενάμιση τόνο περίπου. Κάθε λεωφορειάκι μπορεί να εξυπηρετήσει μέχρι δέκα επιβάτες (έξι καθιστούς και τέσσερις όρθιους). Η κίνηση του ηλεκτρικού οχήματος πραγματοποιείται με μια μπαταρία που του δίνει αυτονομία κίνησης για τρεις ώρες, ενώ επαναφορτίζεται σε έξι ώρες.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, δύο ή παραπάνω από τα λεωφορειάκια μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους, σχηματίζοντας συρμό μέσα σε 20 δευτερόλεπτα, ενώ μπορούν να αποσυνδεθούν σε 5 δευτερόλεπτα (η σύνδεση και αποσύνδεση των οχημάτων γίνεται επίσης αυτόνομα, χάρη στις κάμερες και τις ηλεκτρομαγνητικές τεχνολογίες με τις οποίες είναι εξοπλισμένα).

Απώτερος στόχος είναι, μεταξύ άλλων, έως το 2030 το 25% των μετακινήσεων στο Ντουμπαί να γίνεται με αυτόνομα οχήματα.



10 Συνολικό Σκορ
Λεωφορέιο Χωρίς Οδηγό στα Τρίκαλα | Ξεκίνησε το ταξίδι του το λεωφορείο χωρίς οδηγό από τα Τρίκαλα

Λεωφορέιο Χωρίς Οδηγό στα Τρίκαλα | Ξεκίνησε το ταξίδι του το λεωφορείο χωρίς οδηγό από τα Τρίκαλα

Τεχνολογικά Νέα
10
PROS
  • Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό
CONS
  • Μειώνονται οι θέσεις εργασίας..
User Rating: 5 (3 ψήφοι)
Login/Register access is temporary disabled